A kijárási korlátozás megszűnésével az edzőtermek is megnyitották kapuikat a sportolni vágyók előtt. Számos módon tudunk otthonunkban is a mozgás szeretetének hódolni, viszont sokak számára a konditermek világa az, ahol igazán ki tudnak teljesedni. Azonban a szakemberek felhívják a figyelmet arra is, hogy a járványhelyzet fokozódásának elkerülése érdekében jóval körültekintőbbnek kell lennünk, mint korábban. Mutatjuk, hogy mire érdemes figyelnünk!

Érkezéskor kézfertőtlenítés, kézmosás

Az edzőtermek többségében már érkezéskor a recepciós pultnál kihelyezett, ingyenes kézfertőtlenítő használatára kérnek minket. Amennyiben erre még sincs lehetőségünk, mindenképp mossuk meg alaposan kezeinket.

Gépek fertőtlenítése

Az edzőtermekben kihelyezett fertőtlenítőkkel töröljük át az eszközöket használat előtt és után is. Mindez nem igényel sok időt, de nagyon fontos lépés, hiszen ha valamennyien így teszünk, jelentősen csökken a fertőzött felületek valószínűsége.

Vissza az edzőterembe?! – Ezekre érdemes figyelni sportolás során

Törölköző használat

A fitnesz szőnyegeket, gépeket csak azután vegyük használatba, hogy leterítettük saját törölközőnkkel. Ez egyébként is fontos, jelen helyzetben pedig különösen. Így kisebb felületen érintkezünk az eszközökkel, és ha az edzés során izzadunk, jóval higiénikusabb önmagunk és a mások számára is, ha annak látható jeleit nem hagyjuk magunk után.

Megfelelő távolság

Tartsuk meg a megfelelő, kb. 1,5 méteres távolságot a velünk egy légtérben sportolóktól. Az edzőtermek többségében jelentős géppark áll rendelkezésre izmaink erősítésére. Ha az általunk használni kívánt eszköz közvetlen közelében már más valaki is tartózkodik, inkább válasszunk egy távolabb esőt és térjünk vissza később.

Csoportos órák helyett

A legtöbb edzőterem csoportos órákat (pl.: aerobik, spinning, hot Iron) nem tart, hiszen ezek során szűkebb térben edzene az ajánlottnál több ember, és a távolságot is kisebb valószínűséggel sikerülne közöttük megtartani. Ha mégis ezek az óratípusok jelentik számunkra a hatékony és élvezetes sportolást, válasszuk inkább az online megfelelőjüket. Az edzőtermekben pedig csak az önálló eszközhasználatot részesítsük előnyben.

Körültekintően az edzőterem teljes területén

Figyeljünk arra, hogy a megfelelő távolságtartás és elővigyázatosság nem csupán a sporttevékenység alatt fontos, hanem azt megelőzően és követően is. Ha megérkezünk vagy távozunk, a recepciós pultnál se tartózkodjunk az előttünk várakozó közvetlen közelében. Az öltözőkben is igyekezzünk másoktól távolabb eső helyet találni magunknak.

Vissza az edzőterembe?! – Ezekre érdemes figyelni sportolás során

Ha betegnek érezzük magunkat, maradjunk otthon!

Bármennyire is hívogató az edzés gondolata a rég nem látott közösségben és a konditermek egyedi hangulatában, ha azt érezzük, hogy közérzetünk nem a legjobb vagy akár enyhe megfázás tüneteit is produkáljuk, saját magunk és környezetünk biztonsága érdekében, inkább maradjunk otthon.

Fokozatos terhelés

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ha az elmúlt időszakban az intenzívebb (súlyzós) edzést nélkülöztük, akkor fokozatosan terheljük csak magunkat az első edzések alkalmával a sérülések elkerülése érdekében.