Az ősszel együtt megérkezett a koronavírus-járvány elleni védekezés szigorúbb, nagyobb fegyelmezettséget kívánó időszaka is. Viszont az első hullámot megtapasztalva már nem érnek oly váratlanul minket a korlátozások és az azok által megkövetelt, mértéktartóbb életmódbeli változások.

Cikkünkben összeszedtük, hogy mire érdemes figyelnünk és hogyan tudunk felkészülni a következő hetek kihívásaira.

Tudatosabb bevásárlás

Reprezentatív kutatás eredményei szerint a koronavírus-járvány első hulláma alatt változtak a vásárlási szokásaink, tartalékolás és mérsékeltebb élelmiszer pazarlás jellemezte a háztartásokat. Ajánlott ezt a magatartást továbbra is követnünk. Jó hír, hogy ez könnyebben mehet, mint gondolnánk, hiszen szakemberek szerint a (vész) helyzetre adott válasz reakcióink beépült szokásainkká is válhatnak. A fenntarthatóbb fogyasztás pedig önmagunk és környezetünk szempontjából is előnyös.

Vitamindúsabb táplálkozás

A megbetegedések elleni védekezésben az ellenállóbb immunrendszernek nagyon fontos szerepe van. Lényeges, hogy belsőleg is támogassuk magunkat, amelynek kiváló módja a vitamindús, kiegyensúlyozott táplálkozás. Figyeljünk arra, hogy sok zöldséget, gyümölcsöt fogyasszunk. A finomított szénhidrátok helyett válasszuk a teljes értékű gabonákat és kerüljük az állati zsírban bővelkedő fogásokat.

Fontos a napi mozgás

A szeptember még igazi napsütéses, jó idővel kényeztet minket. Töltsünk sok időt a szabad levegőn, tegyünk nagy sétákat. A sportot se mellőzzük, hiszen az egészségünk védelme érdekében fontos a rendszeres mozgást életünk részévé tenni. Figyeljünk a járványügyi előírásokra, tartsuk meg a megfelelő távolságot, viszont a lehetőségek tárháza így is sokrétűnek mondható, hiszen megannyi, akár otthoni edzésprogram közül is válogathatunk némi böngészést követően.

Digitális felkészültség

Az első hullámot követően olyan kutatási eredmények is születtek, miszerint a digitális eszközökre jelentősen többet költöttünk. Nem véletlen, hiszen a munkakörnyezetünk és a gyerekek oktatási platformja is az online térre terelődött. Ha még nem tettük, gondoskodjunk arról, hogy a digitális feltételek rendelkezésre álljanak otthonunkban, hogy könnyűszerrel átállhassunk a virtuális kapcsolatokra, ha a körülmények megkövetelik.

Mentális erő

Fontos, hogy belső világunk egyensúlyát is szem előtt tartva álljunk a következő időszak kihívásai elé. Számos nehézséget hordoznak magukkal a korlátozások, amelyekkel szembeni frusztrációnk is természetes. Sokat segíthet, ha különféle technikákkal, akár relaxációval, meditációval, olvasással könnyítünk a mentális terheinken, a lényeg, hogy hagyjuk elménket lecsendesülni. Ne feledjük, az élet zajlik körülöttünk, és bár vannak olyan körülmények, amelyekre vajmi kevés befolyásunk van, de önmagunk környezetét, lelkületünket és hozzáállásunkat tudjuk formálni.

Arcmaszk: kényelmetlen, de fontos!

Kövessük a járványügyi szabályokat és az előírt helyeken hordjunk arcmaszkot. Habár a legtöbbünk számára kényelmetlen és frusztráló, de a védekezést segíti. Gondoljunk arra, hogy ezzel a járvány mihamarabbi legyőzését támogatjuk.

Fertőtlenítés és fertőtlenítés

Bár már jó eséllyel berögzült magatartásforma, fontos, hogy továbbra is tartsuk be a higiéniai javaslatokat. Az alapos, szappanos kézmosás legyen az első, amikor hazaérünk, de nap közben, többször is fordítsunk rá időt, főként étkezések előtt. Ne feledkezzünk meg azokról a tárgyakról sem, amelyekkel gyakran érintkezünk, azaz töröljük át telefonunkat, laptopunkat és a táskánk fülét.

Figyeljük a tüneteket!

Önmagunk és környezetünk védelme érdekében, ha bármilyen tünetet észlelünk magunkon, ne menjünk közösségbe! Amennyiben pedig koronavírus fertőzés gyanújára adnak okot, keressük fel háziorvosunkat és kövessük az utasításokat!