A jelenlegi járványügyi helyzet meghatározza mindennapjainkat: hova mehetünk, mit viselhetünk, mit csinálhatunk és persze azt is, hogy mit nem. Szerencsére hamar elfogadottá vált, hogy ha már muszáj az utcára lépnünk, azt mindenképpen megfelelő védőfelszereléssel – legalább maszk és kesztyű viselésével – tegyük meg. Mint minden nagyobb globális változás, úgy néhány hét alatt a koronavírus is begyűrűzött minden iparágba, így a divatipar sem maradhatott ki: több divattervező, köztük számos hazai designer is védőmaszkok gyártásába kezdett. 

A koronavírus-járvány az egész bolygó lakosságát érinti. Az egészségügyi dolgozók rendkívül nagy megterhelésnek vannak kitéve, más szektorok dolgozóinak pedig munkavállalását és termékeik keresletét befolyásolja a kialakult helyzet. A divatiparnak is alkalmazkodnia kellett a megváltozott piachoz, így több ruházati márka – köztük olyan nagy divatipari nevek, mint az Armani és a Gucci is – a szükségesebbnek ítélt textiláru előállítására váltottak.

A magyar divattervezők is beszálltak a harcba

A hazai divattervezők közül Tánczos Anita, a Tanczos designer márka alapítója állt a magyar egészségügyi dolgozók mellé: a győri ruhatervező saját alapanyagaiból varrt maszkokat a PAMOK onkológiai és kardiológiai osztályának dolgozói és betegei számára.

Az ismertebb magyar ruházati márkák közül a Nanushka divatcég, amely Budapest után már New Yorkban is nyitott saját üzletet, szintén segít a koronavírus-járvány okozta helyzetben. Hetente 2000 darab nem orvosi besorolású maszkot, továbbá heti 3000 sebészi maszk elkészítését is vállalta, amelyeket a rászoruló szervezeteknek, kórházaknak és egészségügyi intézményeknek ajánlott fel.